E-arved – kuidas neid koostada ja edastada?

Kellele saab saata ainult e-arveid?

Alates 01.juulist 2019 võtavad avaliku sektorid (nimekiri e-arveid vastu võtvatest avaliku sektori organisatsioonidest) vastu ainult e-arveid. See tähendab, et kui ka sinu ettevõte teeb nendega koostööd ei saa sa edastada enam PDF kujul ehk digitaliseeritud arveid.  Saata saab ainult e-arveid ehk xml kujul arveid. E-arveid saab edastada ainult operaatori abil. (Omniva, Fitek jne.)

Kuidas koostada ja saata e-arveid?

Kui sa koostad enda ettevõttes müügiarveid raamatupidamistarkvaras (Merit, Excellent, Directo jne) siis on sul olemas võimalus e-arveid edastada ning eraldi lahendust ei ole vaja otsida. 

Tasuta on võimalik e-arveid saata e-arveldaja ja Merit Tarkvara pilveversioonis. Seda juhul kui sinu raamatupidamise dokumentide maht on väike või oled alles alustanud. E-arveldaja raamatupidamistarkvara  on tasuta võimalik kasutada kui sinu raamatupidamises on kuni kümme kannet kuus. Merit Aktivas saab sisestada tasuta kuni 100 müügiarvet, 100 ostuarvet ja 100 pearaamatu kannet.

Mõlemas programmis on e-arve koostamine ja saatmine sama lihtne kui tavalise arve koostamine. Arve saatmisel tuleb ainult valida nupp – e-arve. Tavalisel arvel on selleks nupp – kirjaümbriku kujundiga. Lihtne😊

Lisaks sellele on paljudel tarkvaradel e-arvete saatmine paketi hinna sees:

  • SimplBooks’il põhipaketis hinnaga 12.90 EUR (30 esimest päeva tasuta).
  • SmartAccounts’il alates 5 EUR kuus (30 esimest päeva tasuta), sisaldab e-arvete saatmist kliendile. Panka või posti teel saatmiseks tuleb sõlmida Omnivaga leping.
  • Directol kõikide operaatoritega (Omniva, Fitek, Telema jne) kuutasu 149 EUR.
  • Briox arvete paketis kuutasuga 10 eurot (30 esimest päeva tasuta).
  • Qbill – lisandub tarkvara kuutasule 1EUR (30päeva prooviverisoon tasuta)
  • Erply Books – lisandub tarkvara kuutasule 1EUR (30päeva prooviverisoon tasuta)

E-arve koostamise ja kogumise keskkond

Kui sa aga ei kasuta raamatupidamistarkvara ja teed arveid Excelis või Wordis, siis sellisel juhul on olemas tasuta alternatiiv. Nimelt on Fitekil (kes on üks e-arvete operaatoritest) olemas teenus, mille kaudu saab e-arveid tasuta koostada ja saata. Tasuta pakett töötab nii, et teed arved.ee keskkonnas oma e-arve valmis (importida arvet ei saa) ja selle kaudu saadetakse e-arve kliendile. Samuti jõuavad sinna keskkonda sissetulevad e-arved. Sisuliselt on tegemist e-arvete postkastiga. Keskkonna miinus on, et kui kasutad ka tarkvara, siis teed arve kaks korda – ühe korra oma raamatupidamisse (enda arvestuseks) ja teise korra arved.ee keskkonda (kliendile saatmiseks) ja kui juhtub, et kasutad veel raamatupidamisteenust siis raamatupidaja sisestab seda ühte arvet kolmandat korda enda tarkvarasse.

Kuidas toimub e-arve koostamine ja saatmine koostöös raamatupidamisettevõttega?

Kui sa aga tunned, et ei soovi endale raamatupidamistarkvara soetada kuna tasuta versioon on väga lühikest aega. Excelis ja Wordis koostatud arveid ei saa kahjuks e-arvena saata, aga sul on vaja neid saata. Sellisel juhul oleks odavam ja kindlam koostööd teha raamatupidamisettevõttega.

Kasutades raamatupidamisettevõtte teenust saad sa:

  • Edastada sulle sobiva kanali kaudu raamatupidajale arve (k.a. e-arve ) koostamiseks info;
  • Raamatupidaja koostab seadustele vastava ja korrektse arve;
  • Edastab koostatud müügiarve kas sinule või otse sinu kliendile (vastavalt kokkuleppele);
  • Sinul jääb üle ainult raha laekumist oodata;
  • Ja kui seda raha ei juhtu tulema, siis saadab raamatupidaja sinu eest, sinu kliendile, maksmata arve meeldetuletuse;
  • Sa saad olla alati kindel, et sinu raamatupidamine on korras ja rahavood kontrolli all.

Kui sulle tundub, et  vajad enda ettevõttele raamatupidajat, kes lisaks raamatupidamisele hoiab korras ka rahavood, siis võta meiega ühendust telefonil +372 50 888 38 või küsi pakkumist.